Contextul actual impune companiilor să intre într-un proces intensiv de digitalizare. De aceea, industrii care își derulau activitatea offline, ies din abordarea tradițională și se orientează din ce în ce mai mult către online.

Noua realitate generată de pandemie impune o capacitate imensă de adaptare, iar în această situație, adaptarea este dată de capacitatea de integrare părții online într-o companie care, în mod tradițional, și-a derulat activitatea offline. Cea mai mare parte a antreprenorilor au conștientizat nevoia de adaptare și au profitat de oportunitățile date de digitalizare. Astfel, au apărut și o serie de inovații de care beneficiază consumatorul final.

Câteva dintre cele mai relevante exemple de industrii care s-au reinventat în online sunt: sănătatea, imobiliarele și amenajările/reamenajările de locuințe.

Sănătate

O serie de servicii de sănătate s-au mutat online, mai ales în perioada de izolare și restricții de circulație, iar comunicarea prin social media a clinicilor medicale a devenit soluția rapidă și la îndemână pentru monitorizarea și îndrumarea pacienților pe care restricțiile i-au prins cu tratamente în desfășurare. Comunicarea prin social media pentru cabinetele stomatologice a fost, deopotrivă esențială, mai ales în care acestea au fost închise.

Dacă rețelele sociale au fost soluția de urgență, prestatorii de servicii medicale au înțeles importanța tehnologiei și au adoptat-o în procesele lor, la mai multe niveluri. Astfel, au apărut o serie de aplicații care facilitează ca relația medic-pacient să se deruleze și de la distanță.

Site-urilor prestatorilor de servicii medicale din mediul privat au devenit mai interactive ți înglobează funcții din ce în ce mai complexe care vin în beneficiul și pentru siguranța pacienților, dar și a personalului medical.

Imobiliare

Chiar dacă segmentul imobiliar avea o pronunțată latură online, odată cu izbucnirea pandemiei și a instaurării măsurilor de limitare a circulației, interacțiunea directă între oferă și cerere s-a mutat online. Cum vizitările proprietăților scoase la vânzare au devenit din ce în ce mai dificile, s-au dezvoltat tururile virtuale.

Comunicare prin social media pentru imobiliare a devenit esențială pentru a ține cumpărătorii potențiali interesați de oferte. În același timp, a facilitat o viteza de reacție din partea agentului sau a vânzătorului la orice solicitări ale cumpărătorului potențial.

În același timp, se lucrează intens la automatizarea unei serii de elemente din activitatea curentă a agentului imobiliar, astfel încât tot procesul de vânzare să se deruleze mai ușor și mai repede, atât pentru vânzător, cât și pentru cumpărător.

Renovări și reamenajări

Această industrie abia face primii pași timizi către digitalizare dar, pe termen mediu și lung, interacțiunea directă cu meseriașii, programările telefonice de care uită, termenele și necesarele de materiale stabilite „la ochi” ar putea deveni istorie. Timpul petrecut pentru a face cereri de ofertă și pentru a primi răspunsuri va fi diminuat semnificativ prin dezvoltarea unor aplicații care vor facilita enorm interacțiunea între prestatorul de servicii și beneficiar.

Deja au început să apară aplicații care gestionează interacțiunea între prestator și client cu beneficii de ambele părți. Prestatorii sunt promovați în aplicație în funcție de specializări, iar beneficiarul poate înțelege mai bine ceea ce presupune lucrarea pa care vrea să o facă și poate primi mai repede o estimare de costuri.

 

 

Topics #digitalizare #industrii offline #integrare online