Un studiu recent publicat de FEVAD, o federație reprezentativă a actorilor din comerțul online francez, arată că vânzările în mediul virtual și-au continuat creșterea și în cursul anului 2018.

Studiul s-a bazat pe datele adunate de la principale magazine online din Franța, precum și de la cei mai importanți procesatori de plăți online activi în țară. Metodologia și procesarea datelor a fost verificată și validată de KPMG, una dintre cele mai importante companii globale de audit și consultanță.

Vânzările online – creștere de 13,4% în 2018

Cifra de afaceri totală a online-ului francez a ajuns la 92,6 miliarde de euro. O perioadă de încetinire a ritmului de creștere a fost înregistrată în luna decembrie, pe fondul tensiunilor sociale provocate de mișcarea Vestelor Galbene. Astfel, creșterea din ultima lună a anului trecut a fost de doar 8% față de perioada similară din 2017, în condițiile în care luna octombrie a adus o creștere de 16%, iar luna noiembrie de 14%.

1,5 miliarde de tranzacții

Numărul de tranzacții a crescut cu 20,7% față de 2017, dar valoarea medie a coșului a scăzut cu 5 euro, până la aproximativ 60 de euro. Aceste cifre marchează o schimbare în comportamentul cumpărătorului online care începe să se orienteze în online pentru produse de uz curent. Această tendință este responsabilă pentru creșterea numărului de tranzacții, dar și pentru scăderea valorii medii a coșului de cumpărături.

Liderii de piață continuă să crească, în ciuda contextului economico-social

Magazinele online BtoC au marcat o creștere de 7%, sensibil mai mică decât creșterea înregistrată în 2017, respectiv cu 1,6% mai mică. Această tendință este generată de scăderea puterii de cumpărare a populației, dar și de tensiunile sociale. În același timp, vânzările online către persoane juridice au marcat o creștere susținută în 2018 față de anul precedent, 17,8%.

Cumpărăturile de pe mobil depășesc un nou prag

Anul 2018 a marcat o creștere de 22% a cumpărăturilor prin intermediul dispozitivelor mobile, față de anul precedent. Ritmul de creștere a marcat o temperare față de nivelul înregistrat în 2017, când creșterea a fost de 38% față de 2016. Un prag important care a fost depășit de vânzările pe mobil în 2019, a fost cel de 35% din cifra de afaceri a magazinelor online franceze.

100 de miliarde de euro – estimarea pentru 2019

În 2018 previziunile legate de cifra de afaceri din e-commerce vorbeau de cifra de 90 de miliarde de euro. Această valoare a fost depășită. În 2019 analiștii se așteaptă la depășirea pragului de 100 de miliarde de euro, în ciuda incertitudinilor care planează în jurul consumului gospodăriilor în 2019.

Topics #cifre 2018 #comert online Franta #evolutie e-commerce Franta