Poveștile de succes se nasc din pasiune. Totuși, când vine vorbe de business, pe lângă pasiune, este nevoie de simț practic, gândire analitică, apetit pentru risc, spirit inovativ și un „al șaselea simț” al identificării nevoilor clienților. Aceasta au fost și atuurile pe care s-a bazat un producător român de ferestre pentru a se remarca pe piața europeană.

Povestea EVO-LINE, brandul românesc de ferestre cu geam termopan a început în urmă cu peste 7 ani, într-un context în care cererea din România era foarte pronunțată pe acest segment. Înlocuirea ferestrelor vechi ale locuințelor, precum și creșterea ritmului construcțiilor noi rezidențiale și comerciale au fost, la acea vreme, principalele generatoare de cerere, dar și argumentele forte pentru demararea unei afaceri în domeniu.

Strategia aleasă de EVO-LINE pentru a se impune pe o piață foarte concurențială a fost bazată pe calitate și inovație. Investițiile constante în dezvoltarea de produse noi pentru creșterea calității și implementarea de inovații care aduc un plus de valoare clientului final au fost, pe termen mediu și lung, motorul dezvoltării companiei.

În același timp, flexibilitatea și viteza de reacție la cerere au deschis oportunități pe piețe din afara țării. Germania și Italia au fost principalele piețe receptive la soluțiile de ferestre și sisteme de tâmplărie propuse de EVO-LINE. Treptat, cererea externă a început să devină majoritară, chiar dacă piața autohtonă a construcțiilor era una în plină expansiune. Așadar, soluțiile concepute și dezvoltate în fabrica de lângă Timișoara ajungeau să fie montate în clădirile rezidențiale, comerciale și industriale din Europa.

„Orientarea către piața externă a venit oarecum natural și, la momentul respectiv a fost o mișcare strategică inspirată pentru noi. Chiar dacă și în România, piața pe acest segment era într-o etapă de dezvoltare organică propice pentru companiile de profil, mai avea nevoie de un proces de maturizare care să ducă la o segmentare a pieței pe niveluri de calitate. Piața externă era deja în acest punct de maturizare, așa că forma mediul propice pentru implementarea soluțiilor noastre. Acum, începem să simțim o atenție mai mare a detalii sau la normele de calitate și pe piața locală, așa că încercăm să avem un echilibru între exporturi și satisfacerea cererii autohtone. Pe termen mediu și lung, sperăm ca acest echilibru să fie motorul dezvoltării noastre. Este un pariu pe care ni-l asumăm.” spune Cosmin Zaharia Executive Director EVO-LINE.

Așadar,  după ce a reușit să-și formeze cote de piața importante în Europa, EVO-LINE începe să acorde o atenție specială nevoilor de pe piața locală. În același timp, prin calitatea soluțiilor oferite încearcă să impună noi standarde în domeniu. Un punct esențial al strategiei este promovarea ideii beneficiilor pe termen lung, cum ar fi eficiența energetică, izolația fonică superioară, precum și perspectiva estetică a finisajelor.

Beneficiarul autohton începe să aprecieze aceste atribute, iar cererea pentru soluții plasate pe un nivel superior de calitatea este una în creștere și cu un potențial de dezvoltare important care se poate manifesta în perioada următoare.

Topics #business românesc #EVO-LINE #povesti de succes