Pandemia a schimbat contextul economic, a schimbat perspective, orientări și comportamente. O transformare majoră este cea a comerțului electronic, devenit necesitate vitală din statutul de opțiune „cool” pe care companiile o adoptau sau nu.

Realitatea actuală impune ca, mai devreme sau mai târziu, toate companiile, indiferent de dimensiuni sau domeniu de activitate să aibă o prezență online. Chiar și cele ancorata foarte bine în metodele și canalele tradiționale vor fi atrase către online. Nevoia unei prezențe online a devenit esențială, iar acest lucru a fost demonstrat clar în timpul stării de urgență când doar online-ul a menținut activitățile companiilor cu infrastructură pregătită în acest sens.

Conform unui sondaj Visual Objects, citat de Entrepreneur.com, 40% dintre firmele mici din Statele Unite nu aveau nici măcar un site de prezentare, iar 38% nu foloseau social media. Într-o economie globală aflată la un pas de recesiune, exploatarea tuturor canalelor disponibile pentru generarea de vânzări este vitală. Mai mult, în condițiile în care distanțarea socială devine normă, comerțul tradițional va fi absorbit din ce în ce mai mult de cel online.

Platformele digitale, indiferent că este vorba de un magazin online, de Google, Amazon, Facebook, Instagram sau alte canale digitale, pot avea rezultate mai bune în ceea ce privește generarea de vânzări noi într-un context mai greu, decât magazinele fizice.

Pe lângă noua realitate generată de pandemie, comportamentele cumpărătorilor manifestau o tendință pronunțată către mediul online. Comerțul electronic avea deja o pondere extrem de importantă și înainte de pandemie.

Adoptarea comerțului electronic este un proces care are nevoie de o muncă susținută pentru a deveni eficient în generarea de vânzări. Construirea unui magazin online nu este suficientă. Magazinul trebuie populat cu produse, produsele trebuie să aibă descrieri complete care să suplinească faptul că produsul nu poate fi atins de către cumpărător și, foarte important este nevoie de strategii de marketing adoptate mediului online. Doar prin reunirea acestor elemente, comerțul electronic devine fiabil pentru companie.

Topics #e-commerce #importanta e-commerce #necesitate comert electronic