Toyota testeaza o varianta imbunatatita a panourilor solare impreuna cu partenerii Sharp si organizatia nationala NEDO de cercetare. Toate aceste stereotipuri ale unei masini demo pot converti energia solara cu pana la 34% sau mai mult. Aceasta este mult mai buna fata de versiunea comerciala care putea converti doar 22.5 %. In plus acest prototip poate incarca bateria de actionare a masinii in timp ce masina se misca. Astfel se va putea combina utilul cu placutul. In timp ce te plimbi cu masina, aceasta se va putea incarca astfel incat sa o poti folosi o perioada mai mare de timp.


Cu noul sistem panourile solare vor creste autonomia masinii cu 44.5 km, intr-o singura zi, panourile avand o grosime de numai 0.03 milimetri si o putere de 860 W. Daca soarele straluceste pe cer vei putea ajunge la o distanta de pana la 56.3 km. Puterea obtinuta este benefica atat pentru sistemul de conducere cat si pentru bateria auxiliara de la bord prin care poate functiona aerul conditionat sau statia de navigatie .
Folosind o pelicula de celule solare de baterii reproiectate care masoara doar 0.03 mm inginerii vehicului au infasurat componentele caroseriei cu celule solare. Acest sistem poate functiona in timp ce masina este condusa datorita schimbarilor in modul in care energia generata este alimentata de sistem. Este un pas mare de la ultima generatie. Noile panouri sunt mult mai eficiente fata de cele vechi si sunt capabile sa produca de cinci ori mai multa putere decat modelul anterior.


Acest nou vehicul de testare va ajunge pe drumurile din Japonia la sfarsitul lunii iulie si se va testa in diferite regiuni pentru a se observa abilitatile masinii . Se va conduce in conditii diferite de vreme. Obiectivul principal este de a face aceasta cercetare pentru a facilita desfasurarea comerciala a unor tehnologii de generare a energiei solare mai eficiente. Comparativ cu versiunea de productie care este deja pe piata , Toyota este mult mai usor de manevrat. Modelul care este deja pe piata are componentele caroseriei, usa din spate, plafonul si capota infasurate cu celule solare. Intreaga energie generata este alimentata de sistem iar masina va putea sa functioneze perfect. Atat radioul cat si celelalte functii depind de energia solara.


Masinile cu incarcare solara s-au dovedit a fi o inventie extrem de utila. Prius PHV de la Toyota este un model destul de limitat in comparatie cu o masina electrica. Luna trecuta Lightyear One , o noua companie din Olanda si-a prezentat propria masina electrica cu incarcare solara. Cu toate astea productia pentru acest vehicul este programata sa inceapa in anul 2021 si este un produs nou pe piata. Aceasta masina a atras atentia presei si a tuturor pasionatilor auto. Cu totii asteaptam ca aceasta sa intre in productie si sa dezvaluie rezultatul final. Intre timp asteptam sa decoperim cu ce model vine Toyota nou pe piata autoturismelor cu incarcare solara.