Munca de acasă a devenit normă pentru o mare parte dintre angajați odată cu pandemia. Chiar dacă alternativa era deja împământenită în unele companii, iar în altele era încă în faza de testare în momentul în care a devenit singura modalitate de a mai continua activitatea. Această schimbare forțată impune și o transformare a mediului de lucru, transformare care va deveni din ce în ce mai vizibilă în perioada următoare.

Conform Entrepreneur.com, aproximativ 42% dintre angajații din Statele Unite lucrează de acasă. Proporțiile sunt similare și în Europa, cu variații în funcție de țări. Deja, în mediul profesional s-au conturat trei modalități de lucru de acasă care vor determina viitorul spațiului profesional.

Îmbunătățirea metodelor pentru monitorizarea performanței

Lucrul de acasă oferă angajatului un grad ridicat de autonomie, dar și o serie de elemente perturbatoare care ar putea să-l împiedice să-și facă munca așa cum trebuie. De aceea, companiile ar trebui să-și adapteze metodele de monitorizare și evaluare a performanțelor la noile realități. Aceste metode ar putea să treacă de la etapa de micro-management a taskurilor la una orientată pe obiective și strategii durabile. Astfel, angajatul ar avea acces la o privire de ansamblu a rolului său, ceea ce i-ar putea stimula creativitatea, ajungând astfel la soluții inovative prin care să-și atingă obiectivele globale.

Pe de altă parte, acceptarea lucrului de acasă din partea companiei este un act de încredere acordat angajatului. Acesta, la rândul său, ar putea deveni mai responsabil și mai dedicat jobului său și obiectivelor pe care le are de îndeplinit.

Creștere în productivitate

O parte dintre angajatori, cel puțin cei care încă nici nu au început să testeze lucrul de acasă, sunt foarte sceptici, mai ales când vine vorba de nivelul de productivitate pe care îl poate atinge angajatul atunci când lucrează din confortul propriei locuințe. Studiile vin să contrazică aceste preconcepții. Un studiu realizat de către Prodoscore, o companie de cercetare din California, SUA, arată că angajații care lucrează de acasă sunt cu 47% mai productivi decât atunci când lucrau de la birou. Timpul câștigat din eliminarea drumului către și dinspre birou, precum și o serie de alte elemente perturbatoare contribuie în a-l ajuta pe angajat să se concentreze mai bine la ceea ce are de făcut.

Construirea de echipe proactive

Telemunca permite oamenilor să fie mai proactivi cu modul în care își organizează timpul, asigurându-se astfel că sarcinile de serviciu sunt tratate cu atenția și concentrarea de care este nevoie. Din perspectiva companiilor, acestea nu mai sunt limitate de barierele geografice în angajarea celor mai buni oameni.

Avantajele lucrului de acasă sunt majore atât pentru angajați, cât și pentru companii. Chiar dacă interacțiunea fizică rămâne importantă în mediul profesional, pe termen lung, s-ar putea să asistăm la schimbări majore în ceea ce o privește.

Topics #lucru de acasa #strategii munca de acasa #telemunca