Chiar și giganții pot fi mutați provocați la duel. Doi studenți din Hamburg, Germania, s-au ambiționat să concureze cu Pepsi și Coca-Cola pe piața pe care cele două companii o domină la nivel global. Micro Wigert și Lorenz Hampl s-au decis să-și lanseze propria bătură cola și așa a apărut Fritz-Cola, un brand de nișă care începe să se facă din ce în ce mai cunoscut.

La început, ideea de a fonda o companie care să ofere o alternativă la celebra băutură răcoritoare, cola, părea extraordinară. Totuși, după ce au analizat situația, cei doi antreprenori aspiranți și-au dat seama că nu știau cum se poate prepara o astfel de băutură.

Norocul lor este că trăiesc în era internetului, așa că au început să se documenteze în legătură cu rețeta și modul de preparare. Totul se întâmpla în 2003. După multe ore petrecute în fața monitoarelor, cei doi au realizat că internetul nu oferă alternative viabile, așa că au fost nevoiți să treacă la planul B.

Acest plan B consta în crearea unei rețete proprii, dar era nevoie și de un ajutor. Așa că, au început să contacteze berării din țară, dispuse să-i ajute la dezvoltarea unei rețete și, mai apoi la producția și îmbutelierea produsului final.

Din păcate, nici această abordare nu se arăta foarte promițătoare. Berarii din Germania erau prea ocupați să-și producă berile proprii. Mai mult, au fost foarte uimiți de cererea studenților de a dezvolta o băutură răcoritoare. Până la urmă, unul dintre sutele de berari contactați a fost de acord cu propunerea și a decis să-i ajute.

Așa au apărut primele sticle de Fritz-Cola. Primul lot a avut 4.080 de sticle pe care Micro și Lorenz trebuiau acum să le vândă. Au început să se orienteze către baruri mici, mai deschise la experimente decât marile lanțuri de supermarketuri. Au făcut vânzările direct, mergând din bar în bar până când au reușit să epuizeze stocul.

Astăzi, brandul a ajuns unul de top în Germania. Anul trecut a fost al doilea cel mai mare vânzător de sticle de cola de 330ml în magazinele din Germania. Un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen, citat de BBC, spune că Fritz-Cola a vândut anul trecut în Germania 71 de milioane de sticle, în timp ce Coca-Cola a vândut 74 de milioane de sticle, iar Pepsi doar 337 de mii.

Pentru pornirea afacerii, cei doi au avut un buget de 7000 de euro, bani pe care i-au investit în cercetare și producție.

Topics #Fritz-Cola #poveste Fritz-Cola