De multe ori, chiar și cumpărătorii online educați își abandonează coșurile de cumpărături. Aceasta este o problemă majoră a magazinelor online, mai ales în condițiile în care rata de abandon este una destul de mare. De ce cumpărătorii se răzgândesc brusc după ce au petrecut destul de mult timp la selecția produselor?

Abandonul coșului de cumpărături înainte de a completa checkout-ul a ajuns la 79% în 2019, scrie Entrepreneur.com. Dacă judecăm după tendințele din ultimii ani, se află pe un trend ascendente. În 2016 rata de abandon era de 77% pentru ca în 2017 să ajungă la 78%. Pentru ca această rată de abandon să scadă este nevoie ca antreprenorii să conștientizeze cauzele abandonului și să lucreze pentru remedierea problemelor.

Costurile de livrare neașteptate

Conform unei cercetări din 2017 a Institutului Baymard, citată de Entrepreneur.com, principalul motiv pentru care cumpărătorii online renunță la achiziție este dat de costurile de livrare sau alte taxe suplimentare.

Un cumpărător rezonabil și educat, va renunța la achiziție, chiar dacă este vorba de un produs pe care și-l dorește dacă la finalul procesului de cumpărare vor apărea taxe adiționale. Pe lângă costurile de livrare, unele magazine mai adaugă taxe pentru procesarea comenzii, sau taxe în funcție de metoda de plată aleasă. Toate acestea cresc prețul final al produsului, iar cumpărătorul nu va fi dispus să plătească în plus.

Cea mai simplă metodă este includerea acestor costuri suplimentare în costul total al produsului. Astfel, cumpărătorul va vedea clar suma pe care urmează să o plătească, nu se va mai lovi de taxe adiționale, așa că are șanse mai bune de a finaliza procesul de cumpărare.

Necesitatea de a crea un cont

Procesul de cumpărare trebuie să fie unul cât mai rapid. Sunt șanse mari de abandon în condițiile în care cumpărătorul este obligat să treacă prin etape suplimentare, să completeze formulare, să aștepte confirmări pe e-mail, să seteze parole. Deși crearea unui cont este benefică pentru ambele părți, de multe ori este dăunătoare începutului unei relații comerciale.

Faza de creare de cont ar trebui eliminată, iar cumpărătorul să poată finaliza sesiunea de cumpărături fără piedici. Sau, încorporează crearea unui cont în procesul de checkout cerându-i cumpărătorului un minim de date și de efort.

Experiența de cumpărare lasă de dorit

Ergonomia magazinului online și optimizarea proceselor prin care trece un cumpărător este o provocare. Ideea de bază este ca toți pașii să fie simpli, iar parcurgerea lor să presupună un timp cât mai scurt.

Este foarte important ca pe parcursul procesului de checkout, cumpărătorului să nu i se ceară informații suplimentare. Cu cât magazinul online este mai intuitiv și ghidează cumpărătorul pe tot parcursul procesului, cu atât riscul de abandon scade semnificativ.

Îngrijorarea legată de metodele de plată

Unii cumpărători sunt destul de reticenți atunci când vine vorba de plăți online. Este important ca plata online să se facă prin intermediul unui procesator plăți care își asumă și întreține securitatea procesului. Cumpărătorii tind să aibă încredere mai mare în site-urile care acceptă plata online pentru că sunt mai verificate decât cele care nu au o astfel de soluție implementată.

Politica de retur

Cumpărătorul care se documentează cu privire la politicile magazinului online, s-ar putea să renunțe la achiziție tocmai pentru că politica de retur nu îi este convenabilă. În cazul în care returul este complicat și greoi, sunt șanse mari să abandoneze coșul înainte de finalizarea comenzii.

 

 

 

Topics #abandonarea cosului #e-commerce #experienta magazine online