În ultimii ani, companiile românești s-au deschis din ce în ce mai mult către e-commerce, deschidere care s-a dovedit a fi un pariu câștigător în a perioada de restricții generate de pandemia coronavirus. Integrarea vânzărilor online s-a dovedit benefică până și în procesele celor mai conservatoare companii sau a celor a căror profil nu corespundea cu dinamismul specific în e-commerce.

Tendința de adoptare a comerțului electronic manifestată la nivelul țării noastre este parte a tendințelor generale, pregnante la nivel european. Așadar, cea mai mare parte a companiilor europene au văzut în adoptarea vânzărilor online o oportunitate pentru creșterea profiturilor, iar ultimii ani au dovedit că pot fi mai eficiente decât canalele clasice de vânzări. Astfel, 17% dintre companiile europene au raportat vânzări online de cel puțin 1% din cifra de afaceri. În același timp, 36% dintre companiile din UE au vândut online în 2019, în creștere de la 31% în anul precedent.

Țările care găzduiesc cele mai multe companii deschise către e-commerce, sunt Irlanda, cu 36%, umrmată de Danemarca, unde 34% dintre companii vând online și Suedia cu 31%. Creșterea cea mai importantă a fost marcată de Austria care a ajuns la 20% în 2018, de șa 14% în anul precedent.

 

E-commerce în România

Deși nivelul integrării platformelor de e-comemrce este sub media europeană, companiile românești devin din ce în ce mia conștiente că acest canal de vânzări este un „must have”, așa că se fac pași hotărâți în integrarea sa. Creșterea este din ce în ce mai pronunțată. Astfel, dacă în 2010 nivelul era de doar 6%, în 2018 a ajuns la 9%, iar în 2019 la 12%, conform datelor publicate la începutul săptămânii de către Eurostat.

Odată cu criza generată de coronavirus, o mare parte dintre companii s-au văzut nevoite să recurgă la canale online de vânzări pentru a supraviețui, ceea ce ar putea duce la o creștere importantă a ratei de integrare în rândul companiilor românești și europene. Noile condiții forțează practic o migrare către canalele electronice atât pentru vânzările B2C, dar și pentru cele B2B.

Topics #comert electronic #companii UE #e-commerce UE #e-commerceRomania